Werken bij Promovendum in een zorgperiode

Zorgperiode
Gepubliceerd op
43.262 keer gelezen

Ieder jaar leven we hier met z’n allen naar toe: het zorgseizoen. En het gaat bijna weer van start, op 12 november is het zover. Dit is de drukste én leukste periode van het jaar. Waarom? Dat lees je hier:

Een flinke aanloop

Vanaf Prinsjesdag beginnen bij ons achter de schermen al de voorbereidingen voor het zorgseizoen. Het kabinet maakt de plannen voor aankomend jaar bekend, waaronder ook het eigen risico en eventuele andere wijzigingen in de zorgverzekering. Aan ons de taak om deze veranderingen allemaal in kaart te brengen.

Verschillende afdelingen zoals Marketing, Communicatie, ICT, en Klantondersteuning dragen hun steentje bij aan de voorbereidingen. Ons klantenserviceteam moet uitgebreid worden met nieuwe (tijdelijke) collega’s. Omdat deze nieuwe collega’s allemaal het Wft-diploma Zorg moeten hebben gehaald, starten we hier op tijd mee. Zo werken we allemaal hard om klaar te zijn voor 12 november.

Ready? Set? En los!

Op 12 november maken alle zorgverzekeraars de premies bekend. En wij ook! Tot 31 december 2020 duiken veel mensen in hun zorgverzekering. Geven aanpassingen door. En ze stappen over. Voor onze collega’s met klantcontact zijn deze zes weken tot het einde van het jaar dan ook flink aanpoten. Ons team helpt huidige klanten en overstappers met vragen, en het afsluiten van zorgverzekeringen. En de vragen zijn ontzettend divers, waardoor geen een gesprek hetzelfde is. En niet alleen via de telefoon zijn we bereikbaar, maar ook via e-mail en chat. Tijdens de zorgperiode passen we onze openingstijden aan en zijn we zelfs het hele weekend open. En dat is hard nodig om zoveel mogelijk mensen te helpen.

Ook via onze website sluiten veel mensen hun zorgverzekering af. En daar zitten ICT en Marketing bovenop. Komen alle aanvragen en wijzigingen goed binnen? Waar haken mensen af op onze website? En hoe kunnen we dat oplossen? Het laatste wat we willen is dat aanvragen niet of niet goed doorkomen. Of nog erger dat de website de drukte niet aan kan. Een flinke kluif die iedere dag anders, maar ook de leukste uitdaging van het jaar!

Maar wat is er zo leuk aan?

Het zorgseizoen is echt pieken, met z’n allen vol gas erop. Het saamhorigheidsgevoel binnen Promovendum is tijdens de zorgperiode enorm. Want juist nu blijkt hoe belangrijk iedere afdeling is én hoe we elkaar ondersteunen. Iedere afdeling draagt zijn steentje bij en we hebben allemaal hetzelfde doel voor ogen: de zorgperiode tot een groot succes te maken. De dingen die we hiervan leren gebruiken we natuurlijk ook in de rest van het jaar!

Ook krijgen veel nieuwe (tijdelijke) klantenservice collega’s tijdens het zorgseizoen de smaak flink te pakken en besluiten om bij ons te blijven werken. En een leuk detail: sommige ‘tijdelijke’ collega’s zitten hier inmiddels alweer zo’n 5 jaar! En van die collega’s is iedereen ondertussen doorgegroeid binnen ons bedrijf. En daar zijn we apetrots op 😊.

Psst..lijkt het jou leuk om bij Promovendum mee te draaien tijdens én na de zorgperiode? Er staan een hoop leuke vacatures bij ons open. Solliciteer dus snel!