Onze doorgroeiers - Deel 3

Blije collega's
Gepubliceerd op
42.560 keer gelezen

Jouw toekomst ligt in jouw handen! Toon je ambitie en heel simpel: gewoon doen! Binnen Promovendum zijn er veel doorgroeimogelijkheden. Zo ook voor Nina en Esmée. Beide begonnen op het Serviceteam in Dordrecht, maar ze hebben inmiddels hun vleugels uitgeslagen naar twee compleet verschillende afdelingen.

Nina: medewerker Risk & Compliance (Dordrecht)

Nina

Gestart als: medewerker Serviceteam

Waar ben jij begonnen? 

Ik ben vorig jaar begonnen op het Serviceteam in Dordrecht. Daar heb ik totaal 14 maanden gewerkt. Tot er een vacature vrij kwam op de afdeling Risk & Compliance. Toen dacht ik, waarom eigenlijk niet? Ik vind het bedrijf leuk en de functie sprak mij ook heel erg aan. 

Een compleet andere functie. Waarom?

Service is een goede basis om verder door te groeien in het bedrijf. Je leert heel veel. De mensen, de systemen, wat voor bedrijf het is. Dit is meteen een groot voordeel. Maar wat ik nu doe sluit meer aan bij mijn interesses en mijn opleiding bestuurskunde en overheidsmanagement. 

Waar krijg je energie van in je werk?

Er zit veel uitdaging in deze functie. Ik blijf elke dag nieuwe dingen leren. Ook is het leuk wanneer je merkt dat andere afdelingen je nodig hebben. Daarnaast kan ik het goed vinden met mijn collega’s en kan ik met vragen altijd bij ze terecht. 

Nina’s tip:

Gewoon doen en proberen, anders weet je het nooit! Ook al heb je misschien niet alle kennis in huis, dat hoeft niet altijd alles te zeggen. Verder heb ik me goed ingelezen in wat de functie precies inhoudt en de vacature paar keer doorgelezen. Ook bij andere bedrijven.

Esmée: Procescoördinator Klanttevredenheid (Dordrecht)

Esmee

Gestart als: medewerker Serviceteam

Hoe ben je omhooggeklommen?

Ook ik ben begonnen bij Service. Ik wilde meer uitdaging, en heb aangegeven dat ik klachten wilde afhandelen. Ik vind het leuk om te ontdekken waar de knelpunten zitten bij klanten. Ook dacht ik meteen na hoe we het in de toekomst kunnen voorkomen. Ik was bezig met meer dan alleen de klacht. 

Wat is het grote verschil met wat je nu doet?

Het grootste verschil: ik heb geen direct klantcontact meer. Dat was wel even schakelen vergeleken met het Serviceteam. Bij Klanttevredenheid kijken we hoe we processen kunnen verbeteren voor klanten. Hoe voorkomen we klachten en negatieve reviews en hoe verbeteren we processen bij het klantcontact?

Wat vind je leuk aan deze functie?

Verbeterpunten herkennen en dit meenemen in de processen en besprekingen met andere afdelingen. Hier krijg ik echt energie van! Je bent bezig mét iedereen vóór iedereen. Of als ik een nieuw idee heb dan bespreek ik dat met Marketing/Communicatie. En daar rollen vaak weer nieuwe ideeën en inspiratie uit. 

De gouden tip van Esmée:

Als je ambitie hebt, moet je dat ook tonen en zelf aangeven. Je collega’s en teamleiders kunnen dat niet ruiken ;). Als je dat eenmaal doet, komt van het één echt wel het ander. 

Wil jij ook een baan waar je kunt doorgroeien?

Dan ben je bij Promovendum aan het juiste adres! Bekijk alle vacatures in Dordrecht.