Onze doorgroeiers – Deel 2

Juichende collega's
Gepubliceerd op
109.533 keer gelezen

Bij Promovendum geloven we dat je met ambitie en talentontwikkeling jouw doorgroeimogelijkheden zelf in de hand hebt. Armand en Danielle zijn hier goede voorbeelden van. Want hoewel ze beiden zijn gestart als medewerker Serviceteam, is hun doorgroeipad totaal verschillend verlopen. Zij hebben kansen met beide handen aangegrepen en zijn zo geheel op eigen wijze doorgegroeid.

Armand: Teammanager Klantvragen

Armand

Gestart als: medewerker bij het Serviceteam

Hoe heb jij carrière gemaakt?

Ik begon als medewerker Serviceteam en ben doorgegroeid naar senior medewerker Serviceteam. Vervolgens ben ik een tijdje plaatsvervangend teamleider Service geweest. Uiteindelijk ben ik officieel de Teamleider geworden en nu ben ik Teammanager Klantvragen. Ik ben eigenlijk stapsgewijs ‘omhoog’ geklommen.

Waar krijg je energie van in je werk?

Ik vind klantcontact het leukste wat er is. Onze klanten tevreden houden, geeft mij energie. Daarnaast is het Serviceteam echt een kweekvijver. Ik vind het leuk om starters de basis te geven, waarna ze hun vleugels uitslaan en doorgroeien binnen de organisatie. Het is super om te zien hoe collega’s zich op andere afdelingen ontplooien, wetende dat ze ooit bij mij begonnen zijn. 

Armand’s tip: leer en spreek je ambitie uit

Leer het bedrijf, onze systemen, werkwijze, mensen en producten kennen. Geef daarna aan wat je het liefst zou willen en laat zien dat je het ook echt kan én wil. Dat heeft voor mij in ieder geval goed uitgepakt 😊.


Esmée: Procescoördinator Klanttevredenheid (Dordrecht)

Esmee

Gestart als: medewerker Serviceteam

Hoe ben je omhooggeklommen?

Ook ik ben begonnen bij Service. Ik wilde meer uitdaging, en heb aangegeven dat ik klachten wilde afhandelen. Ik vind het leuk om te ontdekken waar de knelpunten zitten bij klanten. Ook dacht ik meteen na hoe we het in de toekomst kunnen voorkomen. Ik was bezig met meer dan alleen de klacht. 

Wat is het grote verschil met wat je nu doet?

Het grootste verschil: ik heb geen direct klantcontact meer. Dat was wel even schakelen vergeleken met het Serviceteam. Bij Klanttevredenheid kijken we hoe we processen kunnen verbeteren voor klanten. Hoe voorkomen we klachten en negatieve reviews en hoe verbeteren we processen bij het klantcontact?

Wat vind je leuk aan deze functie?

Verbeterpunten herkennen en dit meenemen in de processen en besprekingen met andere afdelingen. Hier krijg ik echt energie van! Je bent bezig mét iedereen vóór iedereen. Of als ik een nieuw idee heb dan bespreek ik dat met Marketing/Communicatie. En daar rollen vaak weer nieuwe ideeën en inspiratie uit. 

De gouden tip van Esmée:

Als je ambitie hebt, moet je dat ook tonen en zelf aangeven. Je collega’s en teamleiders kunnen dat niet ruiken ;). Als je dat eenmaal doet, komt van het één echt wel het ander. 


Melody: communicatiemedewerker (Dordrecht)

Melody - doorgroeier

Gestart als: medewerker Serviceteam

Mijn carrière is gestart bij…

Afdeling Service op 1 juli 2020. Intern noemen we Service ook de “kweekvijver” van Promovendum. Zoals veel andere collega’s ben ik daar begonnen en heb ik uiteindelijk mijn vleugels uitgeslagen naar de afdeling Communicatie. Waarom? Mijn hart en ziel ligt bij het schrijven van teksten.

Hoe heb je dit aangepakt?

Tijdens het solliciteren als Serviceteam medewerker wist ik al dat ik wilde doorgroeien naar de afdeling Communicatie. Ik heb dit tijdens mijn sollicitatie al gezegd, dus iedereen was ervan op de hoogte. Op Service had ik mijn communicatie skills continue in mijn achterhoofd zitten. Zo droeg ik proactief nieuwe ideeën aan en betrok ik andere afdelingen hierbij. Ik wilde dat collega’s mijn naam al kenden, voordat ik zou solliciteren. Uiteindelijk ben ik dankzij mijn extra kennis vanuit Service in augustus 2021 gestart als Communicatiemedewerker 😊.

Waarom ligt jouw hart en ziel bij Communicatie?

Content maken is iets wat al vanaf jongs af aan in mij zit. Communicatie ontwerpen van concept tot creatie. Ik vind het interessant hoe je andermans gedrag kan beïnvloeden door middel van communicatie. Ik hou van schrijven en wil de lezer echt meenemen in het verhaal. En dat is precies waar het bij ons op de afdeling om draait: communicatie voor iedereen duidelijk en leesbaar maken. Zonder te veel poespas. Maar wél op een leuke manier. Ik denk mee over nieuwe concepten en voer ze uiteindelijk ook uit.

Een tip om door te groeien

Laat zien waar je goed in bent en waarin je wilt doorgroeien. Wacht niet af, maar ga er meteen voor als je er gelukkig van wordt. En spreek dit ook uit, net zoals ik heb gedaan. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Zoek jij een baan mét doorgroeimogelijkheden?

Dan ben je bij Promovendum aan het juiste adres! Bekijk alle vacatures.