De dag van… een content marketeer bij Promovendum

contentmarketeer team marketing
Gepubliceerd op
135.185 keer gelezen

Op de afdeling Online Marketing en Innovatie is de functie van content marketeer vrijgekomen. Superleuk! Maar wat kan je nou van deze functie verwachten en nog belangrijker: is het iets voor jou? Lees snel verder hoe een typische dag als content marketeer bij ons eruit ziet.

De dag van een content marketeer bij Promovendum

Spoiler alert: geen dag is hetzelfde! 😊

🕘 Koffie en 404

Het is vandaag donderdag en er staat weer heel wat moois op het menu. Maar eerst koffie! ‘s Ochtends start je met het lezen van mijn mail. Oei, een melding van een 404-pagina op de website. Dit is een errorpagina die wordt getoond als een websitebezoeker een pagina probeert te openen die niet meer bestaat. Met een halve frons, 2 klikken en een lach heb je die opgelost. Na het scannen van je mail op eventuele spoedjes, ga je aan de slag met je werklijst. 

🕙 Blogartikel Promovendum: op vakantie met de elektrische auto 

Tijd om te schrijven! Uit je analyse blijkt dat ruim 2000 mensen deze maand via Google zoeken op ‘vakantie elektrische auto’. Top, een mooi onderwerp voor een blogartikel voor Promovendum. Je schrijft een artikel en verwerkt de juiste zoekwoorden op een slimme manier, zodat we goed binnen Google zullen ranken op dit onderwerp. 

🕚 Teamoverleg

Het overleg wordt afgetrapt met een algemene update. De statistieken worden besproken, en die heb jij van tevoren al goed doorgespit. Gaat het goed met onbetaald verkeer op de website? En met betaald verkeer (via online advertenties op bijvoorbeeld Instagram)? Hoe heeft de laatste mailing gescoord? Lopen we ‘on track’ met onze afdelingsdoelen? Dat zien we terug in onze kwartaaldashboards. 

Iedereen bespreekt hoe het vorige week ging – wat goed ging en waar we tegenaan liepen – en wat het doel is van de komende week. Als ‘toetje’ brengt iedereen altijd een ‘Idee van de Week’ in. Dat doe jij dus ook! 😊 Misschien is het wel een idee om.. de social media berichten voor het 3e kwartaal aan te vullen met de content ideeën die je tijdens een onderzoek tegen ben gekomen. Hiermee halen we wellicht meer mensen naar de website!

🕛 Lunchtime!

Na het teamoverleg heeft iedereen altijd flink trek, dus tijd om lekker te lunchen met een heerlijk broodje dat je eerder vanmorgen hebt besteld. En daarna een potje (of twee) poolen met collega’s. Vandaag voel je het gewoon: jij pakt die overwinning!

🕜 E-mailsysteem test, test, test!

Na de lunch (helaas, toch verloren) een volgende to do: nieuwe e-mailtemplates via ons mailsysteem testen. Hmmm, je loopt tegen wat bugs aan, dus je pleegt wat telefoontjes met de helpdesk. Je maakt wat HTML- aanpassingen in de email en bespreekt de bevindingen met collega’s. Alles voor een goedwerkende email!

🕓 Nog even de laatste zaken regelen

Om 16:00 kom je een leuk onderwerp tegen voor een Promovendum post op Facebook! Je checkt je voorstel even met je teamleider, en ze is helemaal voor. Je plant de post in en weet zeker dat die gaat scoren. Tot slot beantwoord je nog een mailtje van team Communicatie over de voorbereidingen voor een livegang van onze verzekeringssites. De nieuwe autocampagne gaat binnenkort van start, dus het is extra belangrijk dat we alles goed checken. Op het hoogtepunt moet je stoppen: tijd om de avond te vieren!

Enthousiast geworden? 

Zie jij dat wel zitten, werken op de afdeling Online Marketing en Innovatie? Bekijk de afdelingspagina voor onze vacatures. Misschien is een functie als Content en E-mailmarketeer wel iets voor jou! En wil je meer weten over hoe het is om te werken bij Promovendum? Check dan zeker even onze Instagrampagina. Hopelijk zien we je snel terug, en kunnen we een bakkie doen. ☕ Tot dan!