De dag van... schadebehandelaar Jeroen

Foto femke
Gepubliceerd op
29.807 keer gelezen

Jeroen werkt sinds september 2021 bij Promovendum als schadebehandelaar, echter was hij voor die tijd geen vreemde van ons. Hij bezorgde namelijk altijd de post! Hieronder lees je zijn verhaal.

Van postbezorger naar schadebehandelaar

Voordat ik bij Promovendum werkte als schadebehandelaar, was ik hier al elke dag te vinden.¬†Na mijn studie Sport, Management en Ondernemen in Amsterdam ben ik namelijk terugverhuisd naar Dordrecht. Het was een leuke, interessante studie, alleen merkte ik dat ik niet per se in de sportwereld terecht wilde komen. Ik ben in Dordrecht parttime aan de slag gegaan als postbezorger op de scooter. En op mijn route lag ook Promovendum. De dames van de balie kende ik dus al ūüėä.

Jeroen-Huijgen


Een fulltimefunctie met variabel werk

Ik vond het post rondbrengen leuk, maar ik zocht eigenlijk een fulltime baan. Toen zagen mijn ouders toevallig dat er bij Promovendum een aantal vacatures openstonden. Ik ben direct gaan kijken, want Promovendum kende ik inmiddels wel! De functie Schadebehandelaar leek me erg interessant vanwege het variabele werk. Ik heb gesolliciteerd en sinds 1 september 2021 werk ik hier als schadebehandelaar!

Even opstarten

Als ik aankom op kantoor pak ik als eerst een glas water. Goed drinken is namelijk belangrijk. Ik ga naar mijn werkplek, start de computer op en maak eerst een gezellig praatje met collega’s. Vanaf 8.30 ga ik aan de slag om de klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Dit is voornamelijk online, maar ook telefonisch sta ik elke dag klanten te woord. Ik ben heel de dag bezig met schademeldingen van klanten. Daar probeer ik de klant van A tot Z in te begeleiden. In eerste instantie neem ik de schademelding aan en vertel de klant wat ik nog meer van hem of haar nodig heb. Zo kan ik de schade samen met de klant verder afwikkelen. Ik heb hiervoor ook vaak contact met tegenpartijen en experts. Er is dus heel veel afwisseling in het werk.

Ready, set, wft!

Om de klant zo deskundig mogelijk te helpen, is het ook belangrijk om wft-diploma's te behalen. Inmiddels heb ik mijn eerste, wft schade particulier, in de pocket. Dankzij het wft-diploma kan ik zelfstandig aan het werk. Natuurlijk moet ik af en toe nog vragen stellen aan meer ervaren schadebehandelaars, maar het is juist erg fijn om met hen te overleggen. Zo leer ik iedere dag!

Blije klant, is blije Jeroen

Het leukste aan elke werkdag is het blij maken van klanten. De meeste klanten voelen zich goed geholpen door ons en dat laten ze ook merken. Dat is natuurlijk waar we het voor doen. Als een klant zijn waardering uitspreekt via de telefoon of via de mail, verschijnt er bij mij direct een glimlach.

Dit of dat!

Koffie of thee?  Als ik moet kiezen, dan thee. Maar eigenlijk drink het allebei bijna nooit, ik drink vooral veel water!

Lunch zelf meenemen of bestellen in het restaurant?  Het smeren van mijn eigen brood kan niet tippen aan de kwaliteiten van de dames in het restaurant. Ik bestel daarom eigenlijk altijd een broodje in het restaurant.

Muziek/radio aan of uit tijdens het werken?  Hoe graag ik ook muziek aan zou willen, is dat helaas niet handig. Er is heel de dag door telefonisch contact met klanten en dat gaat helaas niet samen.

Liever thuiswerken of op kantoor?  Duidelijk op kantoor. Het enige voordeel bij thuiswerken is dat je wat langer kunt uitslapen, maar ik vind het contact met collega’s toch wel een stuk belangrijker.

Meest productief in de ochtend of in de middag?  Dit verschilt, maar over het algemeen toch iets meer in de ochtend. Ik ben dan vaak net wat frisser dan in de middag.

Word de nieuwe collega van Jeroen!

Net als Jeroen nog niet bekend met verzekeringen? Maar lijkt het je wel leuk om het schadeteam te versterken? Het maakt, zoals je ziet, niet uit wat je hiervoor hebt gedaan! Bekijk snel onze vacatures binnen het team Schade! Liever wat advies over wat het beste bij jou past? Neem contact op met onze recruiter Femke. Ze beantwoordt al jouw vragen graag!