De dag van… acceptant Kyra

Collega's aan het werk
Gepubliceerd op
15.629 keer gelezen

Bij Promovendum groeien we hard. Dagelijks krijgen we veel nieuwe verzekeringsaanvragen binnen. Aan de acceptant verzekeringen de taak om het risico van aanvragen en wijzigingen te beoordelen. Hoe ziet zo’n werkdag eruit? Kyra vertelt er alles over!

Wanneer mijn wekker gaat...

… snooze ik voor 15 minuten. Heerlijk om nog iets langer te blijven liggen. Na het snoozen heb ik gelukkig bijna nooit moeite met opstaan. Ik heb wel een gekke tik: ik sta alleen op als er een 5 of 0 in de tijd staat. Dus bij 5, 10, 15, 20 minuten enzovoort. Waarom? Geen idee. Verder gaat alles prima met mij hoor, haha. Mijn ontbijt, vaak een bakje yoghurt, eet ik op kantoor op. 

Vanuit het toerisme naar marketing- en communicatiemedewerker

Net als vele andere collega’s heb ik geen financiële studie gevolgd. Ik heb Toerisme gestudeerd op mbo-niveau aan de Rooi Pannen in Breda. Daarna heb ik op de Nationale Hogeschool voor Toerisme en Verkeer (NHTV) de hbo-opleiding Vrijetijdsmanagement afgerond. Mijn stage heb ik gelopen bij de Rabobank, op de afdeling marketing & communicatie. 

Toch mijn passie gevonden in de financiële sector

Nadat ik mijn hbo-diploma in de pocket had, ben ik op zoek gegaan naar een baan. Ik werd benaderd door een uitzendbureau. Door mijn stage bij de Rabobank dachten ze dat ze wel een passende baan voor mij hadden. Zij sloegen de spijker op zijn kop, want deze baan bij Promovendum past zeker bij mij. Ik werk inmiddels 7 jaar op de afdeling Acceptatie en nog steeds met veel plezier. 

Wat doe ik als acceptant?

Eigenlijk kan ik dit heel kort samenvatten: het beoordelen van risico’s. Het risico om een klant aan te nemen of een wijziging van een klant te accepteren mag niet te groot zijn.

Geen enkele dag is hetzelfde

Verzekeringen saai? Zeker niet! Er is veel variatie in mijn werk. Zo beoordelen we nieuwe verzekeringsaanvragen, dekkingswijzigingen en adreswijzigingen. Iedere aanvraag heeft een ander verhaal. Het werk blijft hierdoor uitdagend. Soms moeten we zaken verder uitzoeken. Dat doen we vaak samen met andere collega’s. Er is hierdoor een wisseling tussen klantcontact, maar ook administratiewerk.

We doen ook herbeoordelingen op basis van een schadeclaim waar vragen of twijfels over zijn. Stel, er is bijvoorbeeld schade. Er blijkt dat iemand anders dan de hoofdbestuurder in de auto heeft gereden. Wij vragen na wie dat is geweest. Gaat het om een jonge bestuurder (zoon of dochter)? Dan vragen we meer informatie op bij de klant. Een kind mag namelijk af en toe gebruik maken van de auto. Is het vaker dan af en toe een ritje en is zoon of dochter eigenlijk de hoofdbestuurder? Dan kijken we of het gebruik nog binnen de acceptatiecriteria (eisen om hier een verzekering te mogen afsluiten) valt. 

Blij team, blije klanten, blije Kyra

Elke dag ga ik met plezier naar mijn werk. Ik kan niet echt één ding noemen dat ik het leukst vind. Wel doet het mij altijd goed om een klant blij te maken. Wanneer ik feedback krijg waaruit blijkt dat hij/zij tevreden is, zorgt dit ervoor dat ik ook een glimlach krijg. Tot slot maken mijn collega’s het werken ook leuk. Deze jonge, enthousiaste en leergierige afdeling zorgt ervoor dat ik met plezier naar mijn werk ga. En dat al meerdere jaren. Inmiddels voelt het echt als familie.

Vrijmibo!

Mijn favoriete dag van de week is vrijdag. Na een productieve week, sluit ik graag om 17:00 uur aan bij de vrijdagmiddagborrel. Even een potje tafeltennis of poolen om de week af te sluiten. Het weekend is op vrijdag om 17:00 uur dus al helemaal begonnen. Het gevoel dat je weer een mooie werkweek hebt afgesloten en twee vrije dagen tegemoet gaat, is altijd fijn. 

Dit of dat?

Koffie of thee? 100% thee. 
Lunch zelf meenemen of bestellen in het restaurant? Bestellen, altijd makkelijk en ook nog eens lekker. 
Muziek/radio aan of uit tijdens het werken? Thuis met en op kantoor zonder muziek.
Liever thuiswerken of op kantoor? Kantoor; ik kan niet zonder mijn leuke/lieve collega’s. Thuis is het te stil. 
Vers fruit of liever een slechte snack? In de zomer liever vers fruit. Al is een slechte snack ook wel lekker, zeker bij de borrel. 
Meest productief in de ochtend of in de middag? Zeker de ochtend!
Wel of niet naar de vrijdagmiddagborrel? Ik ben aanwezig 😉.  Het is altijd een leuke en gezellig afsluiting van de week en je leert ook nog eens je collega’s kennen (ook van andere afdelingen). Altijd leuk om te weten wie de andere collega is aan de telefoon (als je elkaar intern spreekt). 

Net als Kyra werken als acceptant? Ben en blijf jezelf!

Werken bij Promovendum is voor mij: mezelf zijn en blijven. Maar, sta ook open voor feedback. Je kan jezelf goed ontwikkelen binnen dit bedrijf. Er is veel uitdaging en er staat een leuk en sterk team die voor elkaar klaar staat. Wees welkom 😉.

Zie jij jezelf ook wel werken als acceptant? We hebben een vacature voor jou open staan! Toch liever een andere functie, maar wel bij Promovendum werken? Neem contact op met onze recruiter Femke.